Burgers Accountants en Adviseurs
  • Home
  • Nieuws
  • Advieswijzers
  • Over ons
  • Diensten
    • Accountancy
    • Financiële administratie
    • HR- en salaris administratie
    • Monitoring bedrijfsvoering
    • Bedrijfsoverdrachten
    • Coachen en trainen
  • Online producten
    • Secure Login
    • Boekhouden
    • Scannen/herkennen
    • Salaris-administratie
    • Visionplanner
  • Vacatures
    • Secretaresse/Assistent Office Manager
    • Assistent Accountant
    • Administratief medewerker
  • Contact
  • Inloggen
  • Zoek
  • Menu Menu
VorigeVolgende
1234
Nieuws

Steunpakket voor economie met drie maanden verlengd

Er wordt de komende drie maanden nog eens € 13 miljard uit getrokken voor steun aan ondernemers die in financiële problemen komen door de coronacrisis. Het huidige noodpakket loopt af op 1 juni en het wordt met drie maanden verlengd.
De ondersteuning is gerichter en heeft gewijzigde voorwaarden. Doel is zoveel mogelijk behoud van banen. Daarvoor is nodig dat ondernemers en werkenden zich kunnen aanpassen aan een veranderde Nederlandse samenleving en economie. Een en ander is toegelicht in een Kamerbrief. Hieronder de belangrijkste aankondigingen. Nieuwe regeling: Tegemoetkoming Vaste Lasten MKB MKB-ondernemers uit getroffen sectoren uit de TOGS-regeling krijgen – bovenop

https://www.burgersaccountants.nl/wp-content/uploads/2016/01/burgers-logo-300x92.png 0 0 Burgers Accountants en Adviseurs https://www.burgersaccountants.nl/wp-content/uploads/2016/01/burgers-logo-300x92.png Burgers Accountants en Adviseurs2020-05-21 02:38:082020-05-21 02:38:08Steunpakket voor economie met drie maanden verlengd
Nieuws

Binnen EU blijft grensoverschrijdend werken mogelijk

Het is mogelijk voor reguliere werkzaamheden naar andere EU-lidstaten tijdens de coronacrisis te reizen.
Grensarbeid, detachering van werknemers, arbeid waarvoor door een lidstaat moet worden gereisd (transitverkeer) zijn essentiële werkzaamheden, veelal vitale werkzaamheden, die gewoon doorgang kunnen vinden. Doordat de verschillende lidstaten verschillende maatregelen nemen, komt er weliswaar meer papierwerk bij kijken – zoals werkgeversverklaringen, vouchers voor vitale beroepen, fastlanes voor transport, gezondheidsverklaringen et cetera. Maar de werkzaamheden kunnen gewoon doorgaan. Dat geldt ook voor werkzaamheden door arbeidsmigranten. Reizen van buiten de EU naar EU-lidstaten, reizen voor familiebezoek, het tanken over de grens, het reizen om toeristische redenen vallen allemaal

https://www.burgersaccountants.nl/wp-content/uploads/2016/01/burgers-logo-300x92.png 0 0 Burgers Accountants en Adviseurs https://www.burgersaccountants.nl/wp-content/uploads/2016/01/burgers-logo-300x92.png Burgers Accountants en Adviseurs2020-05-21 02:38:082020-05-21 02:38:08Binnen EU blijft grensoverschrijdend werken mogelijk
Nieuws

Melden betalingsonmacht helpt niet na leeghalen bv

Als een bestuurder aansprakelijkstelling door de fiscus wil voorkomen, is hij met het doen van een tijdige melding van betalingsonmacht op de goede weg. Heeft hij echter de bv eerst leeggehaald, dan zal zelfs zo’n melding hem weinig baten. De Belastingdienst kan dan vaak aannemelijk maken dat de betalingsonmacht het gevolg is van onbehoorlijk bestuur.
Echtgenoten besturen samen een holding. De man bezit alle aandelen in deze holding. Daardoor heeft hij indirect een 100% belang in een tussenhoudstervennootschap en een kleindochtervennootschap. De tussenhoudster betaalt in de periode van maart 2014 tot en met augustus 2018 niet alle verschuldigde loonheffingen. De

https://www.burgersaccountants.nl/wp-content/uploads/2016/01/burgers-logo-300x92.png 0 0 Burgers Accountants en Adviseurs https://www.burgersaccountants.nl/wp-content/uploads/2016/01/burgers-logo-300x92.png Burgers Accountants en Adviseurs2020-05-20 02:47:492020-05-20 02:47:49Melden betalingsonmacht helpt niet na leeghalen bv
Nieuws

Tool voor verzuimpreventie door coronacrisis

De coronacrisis is voor veel werknemers een flinke uitdaging. Daarom heeft werkgeversorganisatie AWVN een handreiking ontwikkeld met veel tips die werkgevers helpen om ziekteverzuim door psychische klachten te verminderen of zelfs te voorkomen.
De handreiking ‘Preventie verzuim bij psychische klachten’ – ontstaan vanuit de praktijk van werkgevers en deskundigen – biedt werkgevers informatie en tips om te voorkomen dat medewerkers uitvallen met psychische klachten. Het instrument zal steeds aangevuld worden met nieuwe inzichten. Het ministerie van SZW is betrokken bij deze projecten om werkgevers te ondersteunen die mensen met een psychische kwetsbaarheid werk bieden. Over deze handreiking zegt staatssecretaris Van

https://www.burgersaccountants.nl/wp-content/uploads/2016/01/burgers-logo-300x92.png 0 0 Burgers Accountants en Adviseurs https://www.burgersaccountants.nl/wp-content/uploads/2016/01/burgers-logo-300x92.png Burgers Accountants en Adviseurs2020-05-20 02:47:482020-05-20 02:47:49Tool voor verzuimpreventie door coronacrisis
Nieuws

Geen teruggaaf btw als debiteur in natura betaalt

Als een huurder niet meer de volledige huur kan betalen, draagt hij soms zijn inventaris of een ander bedrijfsmiddel over aan de verhuurder. Vervolgens vindt dan een verrekening plaats met de huurschuld. In dit soort situaties mag de verhuurder geen btw terugvragen over het verrekende deel.
Een bv verhuurt een onroerende zaak aan een andere vennootschap. Daarbij is sprake van belaste verhuur voor de omzetbelasting. Vanaf begin 2016 betaalt de huurder de termijnen niet meer volledig. Uiteindelijk loopt zijn huurachterstand op tot € 171.000 inclusief btw. De verhuurder besluit daarom om de huurovereenkomst bij rechterlijk vonnis te laten ontbinden. Op

https://www.burgersaccountants.nl/wp-content/uploads/2016/01/burgers-logo-300x92.png 0 0 Burgers Accountants en Adviseurs https://www.burgersaccountants.nl/wp-content/uploads/2016/01/burgers-logo-300x92.png Burgers Accountants en Adviseurs2020-05-19 02:42:432020-05-19 02:42:43Geen teruggaaf btw als debiteur in natura betaalt
Nieuws

Mondkapjes: tijdelijk geen btw en gericht vrijgesteld

Vanaf 25 mei tot in ieder geval 1 september hoeft er geen btw op mondkapjes te worden betaald. Dit geldt voor alle typen mondkapjes (zowel medisch als niet-medisch) en voor alle verkopen. Ook mogen werkgevers mondkapjes onbelast vergoeden aan hun werknemers.
Het is per 1 juni verplicht een niet-medisch mondkapje te dragen in het OV. Door het nultarief toe te passen in plaats van een vrijstelling, behouden verkopers het recht op aftrek van voorbelasting. Ondernemers kunnen de btw die zij bij aanschaf betalen, nog wel verrekenen in de btw-aangifte. Dit blijkt uit een brief van staatssecretaris Vijlbrief van Financiën aan

https://www.burgersaccountants.nl/wp-content/uploads/2016/01/burgers-logo-300x92.png 0 0 Burgers Accountants en Adviseurs https://www.burgersaccountants.nl/wp-content/uploads/2016/01/burgers-logo-300x92.png Burgers Accountants en Adviseurs2020-05-15 02:41:272020-05-15 02:41:27Mondkapjes: tijdelijk geen btw en gericht vrijgesteld
Pagina 222 van 404«‹220221222223224›»

Zoeken

Laatste nieuws

  • Herstel stamrecht door verrekening met managementfee niet mogelijk14 augustus 2025 - 04:00
  • Rente op familiehypotheek te hoog14 augustus 2025 - 04:00
  • Verzendtheorie niet van toepassing op ambtshalve vermindering14 augustus 2025 - 04:00
  • Autoritten naar fitness zijn niet zakelijk7 augustus 2025 - 04:00
  • Uitsluiting van onrechtmatig verkregen bewijs in belastingzaken alleen in uitzonderlijke gevallen7 augustus 2025 - 04:00

Archief

  • augustus 2025 (6)
  • juli 2025 (23)
  • juni 2025 (16)
  • mei 2025 (23)
  • april 2025 (20)
  • maart 2025 (18)
  • februari 2025 (22)
  • januari 2025 (21)
  • december 2024 (15)
  • november 2024 (33)
  • oktober 2024 (26)
  • september 2024 (25)
  • augustus 2024 (21)
  • juli 2024 (21)
  • juni 2024 (20)
  • mei 2024 (16)
  • april 2024 (23)
  • maart 2024 (18)
  • februari 2024 (27)
  • januari 2024 (16)
  • december 2023 (12)
  • november 2023 (26)
  • oktober 2023 (15)
  • september 2023 (23)
  • augustus 2023 (18)
  • juli 2023 (18)
  • juni 2023 (20)
  • mei 2023 (12)
  • april 2023 (17)
  • maart 2023 (15)
  • februari 2023 (12)
  • januari 2023 (12)
  • december 2022 (20)
  • november 2022 (30)
  • oktober 2022 (15)
  • september 2022 (27)
  • augustus 2022 (16)
  • juli 2022 (16)
  • juni 2022 (27)
  • mei 2022 (20)
  • april 2022 (20)
  • maart 2022 (24)
  • februari 2022 (20)
  • januari 2022 (16)
  • december 2021 (19)
  • november 2021 (37)
  • oktober 2021 (17)
  • september 2021 (27)
  • augustus 2021 (14)
  • juli 2021 (21)
  • juni 2021 (16)
  • mei 2021 (16)
  • april 2021 (20)
  • maart 2021 (16)
  • februari 2021 (19)
  • januari 2021 (22)
  • december 2020 (20)
  • november 2020 (31)
  • oktober 2020 (25)
  • september 2020 (29)
  • augustus 2020 (44)
  • juli 2020 (37)
  • juni 2020 (27)
  • mei 2020 (25)
  • april 2020 (27)
  • maart 2020 (32)
  • februari 2020 (28)
  • januari 2020 (27)
  • december 2019 (27)
  • november 2019 (28)
  • oktober 2019 (35)
  • september 2019 (26)
  • augustus 2019 (30)
  • juli 2019 (25)
  • juni 2019 (26)
  • mei 2019 (30)
  • april 2019 (29)
  • maart 2019 (29)
  • februari 2019 (30)
  • januari 2019 (31)
  • december 2018 (23)
  • november 2018 (29)
  • oktober 2018 (30)
  • september 2018 (27)
  • augustus 2018 (28)
  • juli 2018 (30)
  • juni 2018 (23)
  • april 2018 (19)
  • maart 2018 (30)
  • februari 2018 (26)
  • januari 2018 (30)
  • december 2017 (22)
  • november 2017 (30)
  • oktober 2017 (30)
  • september 2017 (30)
  • augustus 2017 (24)
  • juli 2017 (18)
  • juni 2017 (28)
  • mei 2017 (29)
  • april 2017 (26)
  • maart 2017 (30)
  • februari 2017 (28)
  • januari 2017 (26)
  • december 2016 (3)
  • januari 1970 (1)

Burgers Accountants en Adviseurs
Edisonstraat 6
3771 AJ Barneveld
Tel: 0342 46 25 25
Email: info@burgersaccountants.nl

Diensten

  • Accountancy
  • Financiële administratie
  • HR- en salaris administratie
  • Monitoring bedrijfsvoering
  • Bedrijfsoverdrachten
  • Coachen en trainen

Ons kantoor

  • Over ons
  • Privacy verklaring
  • Privacy voorwaarden
  • Klachtenregeling
  • Vacatures
  • Algemene voorwaarden

Online producten

  • Secure Login
  • Boekhouden
  • Scannen/herkennen
  • Salaris-administratie
  • Visionplanner

Contact

Edisonstraat 6
3771 AJ Barneveld
Tel: (0342) 46 25 25
info@burgersaccountants.nl
Copyright Burgers Accountants en Adviseurs
  • Secure Login
  • Boekhouden
  • Scannen/herkennen
  • Salaris-administratie
  • Visionplanner
Scroll naar bovenzijde
Onze website gebruikt cookies. Als u verder gaat op onze website, gaat u akkoord met het gebruik hiervan. OK
Privacy & Cookies

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
OPSLAAN & ACCEPTEREN